تصفیه فاضلاب به روش الکتروشیمیایی

تصفیه فاضلاب به روش الکتروشیمیایی، فناوری الکتروشیمیایی نقش مهمی در رویکرد فناوری پاک و به دور از آلودگی دارد و این روش از روش های رو به توسعه است.

در سالیان اخیر در تصفیه فاضلاب های حاوی آلاینده آلی و فاضلاب های صنعتی روش الکتروشیمیایی مورد توجه قرار گرفته است و در حال حاضر تکنیک های الکتروشیمیایی نه تنها از نظر هزینه با دیگر تکنولوژی ها قابل مقایسه هستند بلکه، از نظر کارآمد مناسب تر هم می باشند.


مزایای فناوری الکتروشیمیایی

1- امکان افزودن مواد شیمیایی جهت بالا بردن عملکرد سیستم
2- حجم بسیار کم لجن تولیدی
3 -عدم نیاز به تجهیزات پیچیده
4- کنترل موثر نرخ انتقال الکترون(شدت جریان)
5- سازگاری با محیط زیست
6- بهره برداری آسان


تصفیه فاضلاب به روش الکتروشیمیایی به علت ساختار دوستدار محیط زیستی آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد روش الکتروشیمیایی از بین بردن آلاینده های فلزی و آلی، بازیابی فلزات قیمتی و پرهیز از خوردگی است.


انواع روش های الکتروشیمیایی

1- رسوب دهی الکتروشیمیایی: یکی از فرآیندهای اولیه در تولید مواد نانوسایز می باشد و نانو و مواد تولید شده با روش های الکتروشیمیایی موادی هستند که حداقل یکی از ابعاد آن ها در گستره ی نانو متر است.


2- اکسیداسیون و احیا الکتروشیمیایی: روش های الکتروشیمیایی توانمندی های بالایی از خود نشان داده اند و همچنین شناخت خواص مواد نانومتری از اهمیت بالایی در فناوری نانو برخوردار است.


3- شناورسازی و انعقاد الکتروشیمیایی: از فرآیندهای مناسب تصفیه فاضلاب های حاوی روغن می باشد، جدا سازی مواد به وسیله ی شناور سازی که آند(جریان الکتریکی از طریق آن وارد دستگاه الکتریکی قطبیده می گردد) و کاتدهای(الکترودی منفی که جز پذیرنده الکترون است) مختلف را در مورد کارایی آن ها مورد آزمایش قرار دادیم اساس آزمایش را تشکیل می دهند.


نتیجه گیری : 


در فرآیند الکتروشیمیایی با کمک گرفتن از چند مکانیسم به صورت همزمان باعث حذف مقادیر بالایی آلاینده از فاضلاب می شود.

برای ادامه مطالب کلیک کنید . 



موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،
[ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۵۷:۴۰ ] [ pari ]
[ نظرات (0) ]
[ ]